1. Bilgiden Yaşam Bilimlerine Bir Yolculuk
Ders kapsamında Yaşam Bilimleri alanında bilgiden bilime giden yol güncel örnekler üzerinden işlenecektir. Bu kapsamda DNA-RNA-Protein dünyasına giriş yapılacak, Genom ve açtığı ufuklar, Yapay Zekâ ve Genom Bilimleri, Genetik Cerrahi ve İnsan Genetiği, Biyoinformatik ve Büyük Veri Analizi ve Model Organizmalar başlıklarına odaklanan konular incelenecektir. Aynı zamanda yaratıcılık kültürünün gelişmesine katkıda bulunan faktörler irdelenecek, düşüncenin nasıl evrildiği anlatılacaktır. Rekombinant DNA teknikleri, genom incelemesi, biyobanka ve veritabanlarında bilgi araştırması ve bulunması konularında pratik eğitim verilmesi programın bir parçasıdır. Bunlara ek olarak bilim-sanat ilişkisi üzerinde bir söyleşi planlanmaktadır. Bu kapsamda tarih boyunca bilim alanında meydana gelen önemli kavramsal gelişmelerin çeşitli sanat akımlarını nasıl etkilediği örneklerle anlatılacaktır. Sanatçıların eserleri ve özellikle nörobilimler alanında beynin nasıl çalıştığının çözümlenmesine katkıları incelenecektir.
2. Bilgisayar Ağları Nasıl Çalışır?
Ağlar, günlük yaşantımızın bir parçası oldu ve hem iş hem de eğlence için sıklıkla kullandığımız önemli bir sistem hâline geldi. Ancak, pek çok insan bu ağların nasıl çalıştığını tam olarak anlayamıyor. İşte bu derste, merakınızı giderecek ve ağların işleyişini anlamanıza yardımcı olacak bir dizi konuyu ele alacağız. TCP/IP gibi temel protokolleri öğrenirken, ağlardaki “katmanlı” yaklaşımı kavrayacak ve TCP/IP’nin katmanlarını ayrıntılı olarak inceleyeceğiz. Ayrıca, farklı ağ aygıtlarını ve ağ adresleme şemalarını tanıyacak, veri taşıma için kullanılan medya türlerini keşfedeceğiz. En önemlisi de teorik bilgileri pekiştirmek için görsel simülasyon araçlarıyla pratik yaparak öğrenmeyi hedefleyeceğiz. Bu sayede, ağların karmaşık dünyasını daha iyi anlayacak ve bu bilgileri günlük hayatta daha etkili bir şekilde kullanabileceksiniz.
3. Dijital Devre Tasarımı
Bu derste, günümüz bilgisayarlarının temelini oluşturan dijital devrelerin tasarımı işlenecektir. Öğrenciler, dijital devre tasarımının temellerini öğrendikten sonra, laboratuvar ortamında bir dijital devre tasarlayacak ve devrenin analizini yapacaktır.
4. Interactive Graphics Programming with Processing – A Java-based Software Sketchbook
This course aims to introduce beginners to interactive computer graphics using Processing, a Java-based programming environment. In this course, you will learn the basics of programming, how to create simple graphics on screen, the foundations of user interaction, and introductory game programming. No prior knowledge of computing is required; the course will introduce the necessary programming concepts as needed. The course will proceed by completing small projects in each lecture.
5. Karar Verme Problemlerinde Olasılığın Rolü
Olasılık kuramı, gerçekleşmesi mümkün olan ancak gerçekleşeceğini kesin olarak söyleyemediğimiz olaylarla ilgilenir. Bu olaylara kısaca belirsiz olay denir. Gerek gündelik yaşamdaki basit sistemlerde gerekse profesyonel kararların verildiği karmaşık sistemlerde belirsiz olaylar önemli bir yere sahiptir. Bu derste olasılık kuramının önemli sonuç ve olguları tanıtılacak ve finans, envanter kontrolü, enerji, sürdürülebilirlik ve gelir yönetimi gibi alanlarda karar verme süreçlerinde uygulamaları tartışılacaktır.
6. Mekatronik Sistemler
Bu ders boyunca, laboratuvar ortamında akıllı mekanik sistemlerin bileşenleri tanıtılacak ve incelenecektir. Akıllı mekanik sistemlerde olması gereken mikro denetleyicilerin, motorların, çevre algılayıcıların ve bu bileşenler için gerekli alt sistemlerin nasıl çalıştığı ve kullanılacağı derse katılanlar tarafından laboratuvar ortamında tecrübe edilecektir. Bu kısa ders, akıllı bir sistem örneği olarak, iki eksenli bir robot kolunun üretimi ve kontrolüyle sonlanacaktır. Ders sonunda katılımcıların mikro deneyleyici programlayabilmesi, elektrikli motorları sürebilmesi, değişik sensörlerden veri okuyabilmesi ve bu bileşenleri mekanik bir sisteme entegre ederek sistemi akıllı bir cihaz haline getirebilmesi amaçlanmıştır.
7. Önyüz Web Uygulama Geliştirilmesi
Bu ders, temel web önyüz teknolojileriyle tanışmanın ve kendi web uygulamalarınızı oluşturmanın ilk adımıdır. HTML dilini kullanarak web uygulamalarına görsel nesneler (metin, başlık, resim, tablo, liste vs.) eklemenin inceliklerini öğrenecek, ardından CSS ile bu içeriği kendi tarzınıza uygun bir şekilde süsleyerek sayfalarınıza renk katacaksınız. Dersin bir sonraki adımında Javascript dünyasına kısa bir giriş yapacak ve artık sadece statik sayfalar üretmekle kalmayacak; HTML ve CSS ile tasarladığınız sayfaları Javascript ile canlandırarak, kullanıcılarınızla etkileşimde bulunabileceksiniz. Tarayıcıyla uyumlu çalışan DOM API yapısını öğrenmek, sizi bu konuda bir adım öne taşıyacak ve Javascript’in tarayıcıyla buluşma sürecini daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. Bu ders, size sadece bilgi kazandırmakla kalmayacak, aynı zamanda kendi dijital dünyanızı yaratmanızı sağlayacak bir laboratuvar deneyimi sunacaktır.